czwartek, 12 września 2013

PEŁNOZIARNISTE TAGLIATELLE ZE SZPINAKIEM


To jest właśnie ulubione danie moich Dzieciaczków.
Mojego Mężulka. 
Mojej Mamuśki.
Mojej Siostrzyczki niekoniecznie (ale na to nie zwracajcie uwagi, ma chyba jakiś uraz czy coś;) ). 
Przepyszny makaron ze szpinakiem, serami i śmietaną.
Nie będę nikogo zachęcać, to po prostu MUSICIE zrobić.
I już.



Składniki
makaron (obojętnie jaki, tutaj wykorzystałam pełnoziarniste tagliatelle mojej Siostrzyczki )
500 g szpinaku typu baby
150 ml śmietany kremówki
200 g mascarpone
2 garście parmezanu lub grana padano
2 ząbki czosnku pokrojone w plasterki
2 szalotki
masło
oliwa
świeżo starta gałka muszkatołowa 
sól, pieprz do smaku

Przygotowanie
Ugotujcie makaron nie zapominając o pozostawieniu w kubku trochę wody, w której się gotował. W międzyczasie rozgrzejcie głęboką patelnię lub rondel. Skropcie oliwą, wrzućcie masło, potem czosnek, pokrojoną szalotkę i startą gałkę muszkatołową. Czekając, aż szalotka będzie szklista umyjcie szpinak i pokrójcie go. Wrzućcie go na patelnię i smażcie wszystko, aż szpinak przywiędnie i zrobi się ciemny. Przyprawcie teraz trochę, dodajcie śmietanę, mascarpone i trochę wody z gotowania makaronu. Zagotujcie powstały sos i jeszcze raz doprawcie.
Teraz czas na makaron. Wrzućcie go do sosu, dodajcie parmezan i wszystko razem wymieszajcie. Aby sos miał jedwabistą konsystencję musicie dolać jeszcze trochę wody z gotowania makaronu- sos nie powinien być bardzo kleisty. Podawajcie natychmiast- ten makaron jest zbyt dobry, żeby na niego długo czekać :)


2 komentarze:

  1. Klasyka i jakże pyszna :) szpinak, śmietana, ser.. Ah :) Zapraszam jeśli masz ochotę do mnie w odwiedziny. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne, jak dla mnie to obiad idealny :)

    OdpowiedzUsuń

Lista zakupów.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...