środa, 16 października 2013

AROMATYCZNA ZUPA SEROWA




Ta zupa powstała na wyrazne życzenie mojej córeczki - od kilku dni chodziła za mną i prosiła o zupę serową (Oliwka jest miłośniczką serów podobną do mnie:) ). Zrobiłyśmy więc ją dziś razem i wiemy już, że będziemy robić bardzo często- zupa jest pyszna, sycąca, aromatyczna ( nie obawiajcie się podać zupy z winem dzieciom, alkohol wyparowuje podczas gotowania).  Muszę jednak zaznaczyć, że proporcje składników podałam orientacyjnie- zupę najpierw zrobiłam, spróbowałam, pózniej starałam się odwzorować poszczególne ilości. Poza tym każdy z nas ma trochę inne kubki smakowe ;), prawda?
Spróbujcie tej zupy koniecznie- jest naprawdę wyśmienita.

Składniki
ok 1 l wywaru (bulionu)
200-300 g serka topionego (gouda, maasdamer)
200 g sera gruyere (lub innego dojrzewającego)
2 łyżki startego parmezanu
2 cebule 
2 ząbki czosnku
200 ml śmietanki 30%
1 kieliszek białego wytrawnego wina
masło klarowane
sól, pieprz
gałka muszkatołowa
kurkuma
 cebula dymka ze szczypiorkiem
chleb razowy + masło do grzanek

Przygotowanie
 W wysokim rondlu na maśle podsmażcie pokrojoną drobno cebulę i czosnek,a kiedy sie zeszklą, wlejcie wino i gotujcie kilka-kilkanaście minut (niech alkohol odparuje). W tym czasie chleb posmarujcie masłem, pokrójcie w kosteczkę (najlepszy dla nas jest żytni lub razowy, ale każdy inny też się nada) i wrzućcie na rozgrzaną patelnię- smażcie, aż zrobią się z niego chrupiące grzanki. 
Do rondla z cebulą i winem dolejcie bulion. Wrzućcie połamane serki topione i starte sery żółte i gotujcie, aż sery się rozpuszczą, po tym czasie dolejcie śmietanę kremówkę i przyprawcie zupę (dodajcie kurkumy, sporo gałki muszkatołowej, soli i pieprzu), zagotujcie. Teraz możecie też zupę zmiksować- nam taka gładka smakuje jeszcze bardziej. 
Podawajcie z grzankami i posiekaną dymką.




2 komentarze:

Lista zakupów.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...