czwartek, 24 października 2013

ZALETTI - kukurydziane ciasteczka weneckie



                               

Jesień rozpieszcza nas temperaturami, potrzebowaliśmy więc czegoś dobrego do zjedzenia "przy okazji" na świeżym powietrzu. Padło na kukurydziane ciasteczka, tyle czasu już się do nich zabierałam,  wiedziałam, że jeśli nie dziś, to już chyba nigdy.
 Przyznam, że robiłam je pierwszy raz, wiedziałam, że jeśli maślane i jeśli kukurydziane to na pewno będą pyszne. No i .... szaleństwo!
 Domyślałam się, że będą smaczne, ale one są NAPRAWDĘ ŚWIETNE. 
Do tego kiedy chciałam w pośpiechu "cyknąć" zdjęcie, zaatakował mnie Tymuś Podjadek.
Znaczy: warte zrobienia;)
Róbcie kochani koniecznie.

Jeszcze jedno: Zaletti to tradycyjne weneckie ciasteczka. Robi się je z rodzynkami, ale my, zdecydowanie orzecholubni, zastąpiliśmy je płatkami migdałów.

Składniki
150 g mąki kukurydzianej ( drobnej)
150 g mąki pszennej
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
3 żółtka
150 g miękkiego masła
100 g cukru
1 łyżka mleka (opcjonalnie)
garść płatków migdałów (lub 100 g rodzynek)
cukier puder

Przygotowanie
Nagrzejcie piekarnik do 180 st. Wymieszajcie mąki z proszkiem do pieczenia, dodajcie masło, żółtka, cukier, migdały i zagniećcie miękkie ciasto - jeśli wyjdzie zbyt suche, możecie dodać 1 łyżkę mleka.
Podzielcie ciasto na kilka kawałków, każdy rozwałkujcie na grubość minimum 0,5 cm , wytnijcie ciasteczka ( u nas romby), ułóżcie na wyłożonej pergaminem blasze i pieczcie w zależności od wielkości ciasteczek 10-15 minut ( nasze piekły się 9 minut).
Po upieczeniu pozostawcie ciasteczka na blasze na chwilę, aby stwardniały. Posypcie cukrem pudrem. 
Do kawy, herbaty, na wycieczkę... 
Uważajcie na Podjadki;)











3 komentarze:

  1. Podoba mi się ten przepis. Na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O jakie fajne ciasteczka! :-) Akurat mam nadmiar mąki kukurydzianej, więc będę musiała koniecznie ich spróbować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób koniecznie, są naprawdę przepyszne:). Pozdrawiamy.

      Usuń

Lista zakupów.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...