środa, 16 lipca 2014

DOMOWA KOSTKA ROSOŁOWA

Dawno temu natknęłam się na taką domową kostkę rosołową na jednym z blogów - nawet nie pamiętam, na którym. Nie mogłam długo uwierzyć w jej prawdziwość, później o niej zapomniałam. Całe szczęście odkopałam ją w swojej głowie, gdy okazało się, że mrożony bulion skończył się, a szybka zupa, o której marzyłam stała się nieosiągalna. Ta kostka, a właściwie pasta rosołowa rozwiązuje mój odwieczny problem z bulionem. Trzeba go długo gotować, pakować w woreczki i tyle miejsca w zamrażarce zajmuje...  Pasta jest idealna na zupę, idealna do sosów. Wystarczy łyżka. Powinna się znaleźć w każdej lodówce i zmieści się w małym słoiczku ;)


Składniki
400 g mięsa z podudzia kurczaka
300 g marchewki
100 g korzenia pietruszki
100 g selera
100 g pora
3 ząbki czosnku
2 średnie cebule
pęczek natki pietruszki
pęczek lubczyku
garść kolendry
10 ziaren ziela angielskiego
10 liści laurowych
150 g soli himalajskiej
pieprz ziarnisty

Przygotowanie
Cebulę obierzcie i podpieczcie nad płomieniem palnika. Resztę warzyw także obierzcie i umyjcie. Z podudzi ściągnijcie skórę i oddzielcie mięso od kości. Wszystkie składniki przepuśćcie przez maszynkę do mielenia mięsa lub zmiksujcie w malakserze. Ja zrobiłam i jedno i drugie, żeby masa była naprawdę jednolita. Teraz powstałą pastę przełóżcie do garnka i gotujcie ok godziny, na małym ogniu, ciągle mieszając. Domowa kostka rosołowa jest już gotowa. Teraz pozostało przełożyć ją do słoika. Przechowujcie ją w lodówce nawet przez kilka miesięcy :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Lista zakupów.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...