piątek, 23 sierpnia 2013

ROSÓŁ CHIŃSKI

Każda z nas ma swój pomysł na rosół chiński, nieprawdaż? Ja swój "ideał" odnalazłam dobrych kilka lat temu na jednym z kulinarnych for internetowych. Oczywiście trochę go udoskonaliłam, bo nawet największy ideał wymaga lekkich dociągnięć... W każdym razie upały minęły, a to oznacza, że już czas uraczyć znów rodzinkę naszym ulubionym rosołem. Szybko pomyślałam i jeszcze szybciej zrobiłam. Popatrzcie tylko jak apetycznie wygląda...



Składniki
50 dag piersi z kurczaka
2 jaja
4 ząbki czosnku
marchew
seler
por
cebula
cebula dymka
kapusta pekińska
20 dag kiełków fasoli mun
pół limonki
grzybki mun
swieży imbir
makaron ryżowy
sos sojowy
mąka ziemniaczana
curry, sól, pieprz

Przygotowanie

Na początek pokrójcie piersi z kurczaka, dodajcie wyciśnięty czosnek, łyżkę curry i czubatą łyżkę mąki ziemniaczanej, polejcie sosem sojowym. Wymieszajcie i odłóżcie do schłodzenia. W tym czasie pokrójcie marchew, kawałek selera, por, obydwie cebule i kiełki. Dodajcie sok z limonki i starty imbir. Podsmażcie wszystko na rozgrzanym tłuszczu w woku. Dosłownie 3 minuty. Teraz czas przełożyc zawartość patelni do ok 2 litrów gotującego się wywaru, do tego namoczone wcześniej grzybki mun, pokrojone w paski, kilka sztuk. Gotujcie kilka minut pod przykryciem, w tym czasie do mięsa dodajcie jaja. Jedno duże lub dwa mniejsze. Pamiętajcie żeby dokładnie wymieszać. Teraz dodajcie mięso do garnka i gotujcie jeszcze kilka minut. Po ściągnięciu z ognia dorzućcie kawałek pokrojonej kapusty pekińskiej. Teraz wystarczy doprawić do smaku. Oczywiście sól, pieprz, jeszcze trochę curry i odrobina sosu sojowego. Możecie podawać zarówno z makaronem ryżowym jak i wonton. Smakuje, prawda...?





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Lista zakupów.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...