środa, 28 sierpnia 2013

PODPŁOMYK A'LA PIZZA Z KOZIM SEREM

Pamiętam jak dawno temu nasza babcia piekła podpłomyki na fajerkach kuchni węglowej. To naprawdę piękne wspomnienia. Smakowały wyśmienicie z mlekiem prosto od krowy. Babcia je piekła zawsze przy okazji lepienia pierogów. Kilka dni temu oglądałam program Tomka Jakubiaka i zafascynował mnie jego sposób na pizzę właśnie z podpłomyka. A podpłomyk z mąki pełnoziarnistej? Spróbowałam i powiem, że warto!



Składniki
na ciasto:
1,5 szklanki mąki pełnoziarnistej
łyżka masła
dwie łyżki oliwy
1/2 szklanki letniej wody

na pizzę:
camembert
gorgonzola
cheddar
twardy ser kozi
ser żółty
pomidory koktajlowe
garść orzechów włoskich
ocet balsamiczny

Przygotowanie
Przesiejcie mąkę przez sito, połączcie z masłem i oliwą, wodę wlewajcie ostrożnie. Ciasto ma być sprężyste. Kiedy skończycie przygotujcie sery i pomidory. Najlepiej koktajlowe, choć ja akurat nie miałam i użyłam pomidorów z pobliskiego bazaru. Wykorzystałam camembert, gorgonzole, plastry cheddaru i starte na tarce ser żółty edamski i kozi,  oczywiście Wy możecie użyć innych serów. Piekarnik nagrzejcie do 200 stopni, rozwałkujcie ciasto na bardzo cienki placek, najwygodniej będzie na okrągłej desce o podobnej średnicy do blaszki. Moje mają 28 cm i ciasta spokojnie wystarczy na dwie takie pizze. Blaszkę posmarujcie oliwą, najlepiej za pomoca rozgniecionego ząbka czosnku. Wspaniale uwalnia zapach. Połóźcie ciasto i w ten sam sposob posmarujcie je oliwą, następnie skropcie octem balsamicznym. Ciasto na kilka minut wędruje do piekarnika. Kiedy lekko się zarumieni wyciągnijcie je i ułóżcie Wasze sery, później pomidory i orzechy włoskie. Posypcie mieloną solą morską, pieprzem i znowu do pieca na kilka minut. Po wyciągnięciu możecie ułożyć kilka listków świeżej bazylii, podkreślą smak pomidorów. Powiem szczerze: dawno nie jadłam takiego cuda. Dzieciaki mojej siostruni się zajadały, ich mamusia również, a nasza mamusia...cóż, wielkość brzucha mówiła sama za siebie;) Oczywiście możecie eksperymentować. Takie podpłomyki smakują także wyśmienicie z naszym sosem paprykowym, suszonymi pomidorami, oliwkami i serem. Sprawdziłam i naprawdę polecam. A jak Wam smakuje?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Lista zakupów.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...