niedziela, 30 marca 2014

CHLEBOWE TARTALETKI Z SUSZONYMI POMIDORMI

Przed każdą ważniejszą imprezą problem zawsze jest ten sam: co przygotować? Najlepiej coś szybkiego, bo czasu zwykle jest naprawdę niewiele, coś nowego, bo zawsze miło jest zaskakiwać, a jeszcze milej być zaskakiwanym. Choć może nie? Sama nie wiem. W każdym razie owe przekąski pierwszy raz przyrządziłam na ”parapetówkę" u jakże drogiej mi Magdaleny;) Były tańce, były okrzyki radości i chyba nawet przysmak się sprawdził. Zadowolona z efektu powtorzyłam go wczoraj. Szóste urodzinki naszej Oliweczki to prawdziwa okazja do świętowania, więc ciocia zakasała rękawy i wzięła się do roboty. Dziś w wersji z pomidorami, jutro zapraszam na inspiracje śniadaniowe. Dodam tylko, że pomysł trochę "ukradłam" Pascalowi. Tylko trochę, bo w wersji lekko zmodyfikowanej...





Składniki
12 kromek pełnoziarnistego chleba tostowego
3-4 średnie cebule
pół słoiczka suszonych pomidorów (ok 100 g)
2 łyżki startego parmezanu
garść świeżej bazylii, tymianku i kolendry
3 łyżki roztopionego masła
oliwa z oliwek
sól, pieprz



Przygotowanie
Na początek farsz. Pokrójcie cebulę i pomidory, rozgrzejcie oliwę. Ja użyłam oleju sezamowego, daje wspaniały aromat. Podsmażcie najpierw cebulę, musi się lekko zarumienić i zmięknąć. Dodajcie pomidory i posiekane zioła. Smażcie jeszcze przez 5 minut, doprawcie świeżo mieloną solą i pieprzem. Farsz gotowy. Teraz czas na tartaletki. Odetnijcie skórki od chleba i dobrze rozwałkujcie każdą kromkę. Blachę do pieczenia muffinek posmarujcie masłem, układajcie w dołkach rozwałkowane kromki chleba. Posmarujcie je również roztopionym masłem. Zapiekajcie ok 10 minut w temperaturze 200 stopni. Kiedy wyciągniecie Wasze cudeńka, są gotowe, by napełnić je farszem. Na koniec posypcie je parmezanem. Prawda, że szybkie? Możecie napełnić je czym tylko chcecie :)




4 komentarze:

Lista zakupów.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...