poniedziałek, 31 marca 2014

BLOK CZEKOLADOWY


Kojarzy mi się niezmiennie dobrze. Z lat osiemdziesiątych, z czasów dzieciństwa. Nie odczuwałam wtedy specjalnie braku zachodnich słodyczy. Rodzice dosyć często przywozili z wojaży słodkości znane nam tylko z obcojęzycznych magazynów i nielicznych filmów, jednak nam wystarczały "nasze", kombinowane. Takie jak ten blok. 
Teraz jest inaczej. Czasami przeszkadza mi nadmiar rzeczy w sklepach. Mam wrażenie, że mając dostęp do wszystkiego, coraz mniej doceniamy to, co mamy.
 A może to nieprawda i po prostu marudzę?
Tego bloku w każdym razie lubię zjeść dużo ;)

Składniki
400 g pełnego mleka w proszku
0,5- 0,75 szkl (najlepiej brązowego) cukru
0,5 szkl wody
250 g masła
3-4 łyżki kakao
dodatki w zależności od upodobań (u nas herbatniki, siekane orzechy włoskie, orzechy pekan, migdały, możecie użyć dowolnych bakalii i suszonych owoców)

Przygotowanie
Przygotujcie formę do bloku (u nas jest to wyłożona folią spożywczą foremka do pasztetu). Herbatniki połamcie, przygotujcie orzechy (obierzcie, posiekajcie). Dodatki wymieszajcie w większej misie. W rondlu rozpuśćcie masło, dodajcie do niego wodę, cukier i kakao. Kiedy wszystkie składniki połączą się, ściągnijcie z ognia,  lekko przestudzcie i dodajcie mleko w proszku. Mieszajcie do momentu uzyskania gładkiej masy (jeśli potrzeba możecie wspomóc się mikserem- ja go jednak nigdy nie potrzebuję). W misie połączcie masę kakaową z dodatkami , wymieszajcie i przełóżcie do przygotowanej foremki. Schłodzcie przez kilka godzin. 





1 komentarz:

Lista zakupów.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...