czwartek, 29 maja 2014

SERNIK Z MASCARPONE I RICOTTY Z TRUSKAWKAMI I MIĘTĄ


Pozostając w temacie truskawek ( a w zasadzie niejako "przy okazji").
Sernik, który powinien nazywać się "boski".
Albo "dla bogiń" ;)

Składniki
200 g pełnoziarnistych ciasteczek ( mogą być także te )
100 g masła

250 g mascarpone
250 g ricotty
3 jaja
100 g cukru
1 łyżka mąki pszennej
1 łyżka soku z cytryny
1 łyżka ekstraktu z wanilii
szczypta soli

500 g truskawek
2 łyżki cukru
2 łyżki ekstraktu z wanilii
kilka gałązek mięty

Przygotowanie
Masło rozpuśćcie i lekko przestudzcie. Ciasteczka zmiksujcie na proszek, połączcie z masłem, wymieszajcie. Powstałą masą wyłóżcie przygotowaną formę do pieczenia (ja piekłam w formie 25 cm, wyłożyłam ją papierem do pieczenia), włóżcie do lodówki na czas przygotowywania sernika.
Oddzielcie białka od żółtek. Z białek i szczypty soli ubijcie sztywną pianę i włóżcie ją do lodówki. Żółtka utrzyjcie z cukrem na gładką i puszystą masę, dodajcie ekstrakt z wanilii i miksując dalej dodawajcie sery, mąkę i sok z cytryny. Kiedy masa będzie aksamitna, połączcie ją już bez użycia miksera z pianą z białek. 
Piekarnik nagrzejcie do 180 st. Wyciągnijcie z lodówki formę z przygotowanym spodem, wylejcie na nią masę serową. Pieczcie 30 minut. Schłodzcie sernik.
Truskawki umyjcie i pozbawcie szypułek. Pokrójcie na małe kawałki, włóżcie do rondla. Dosypcie cukier, wlejcie ekstrakt z wanilii i włóżcie w całości gałązki mięty (pozostawiając kilka listków do dekoracji). Smażcie wszystko  na małym ogniu przez ok 20-30 minut (albo tyle, ile będzie to konieczne) aż powstanie niezbyt gęsty dżem. Wyciągnijcie miętę. Ciepły jeszcze dżem nałóżcie na sernik, pozostawcie do ostygnięcia.
Udekorujcie listkami mięty.






Milion smaków truskawek

3 komentarze:

  1. Fantastyczne połączenie serów i te truskawki kocham sezon truskawkowy dają tyle możliwości :). Dziękuje za odwiedziny i obiecuje częstsze wizyty ostatnio za dużo się działo i nie miałam na nic kompletnie czasu :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za przepis.Jednym słowem-delicje!.Zmodyfikowałam ciut,dodałam płaską łyżkę mąki kartoflanej,bo ciasto wydawało się ciut za rzadkie.Do sernika bez spodu też dosypuję.I też sie udaje.Wspanialy deser,a połączenie truskawek z miętą się sprawdza,ja dałam dwa rodzaje mięty(niestety nawet"domowy"ogrodnik nie pamiętał jakie to gatunki mięty,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na zdrowie! ;). Cieszymy się bardzo, że też zostałaś jego fanką:). Pozdrawiamy bardzo ciepło.

      Usuń

Lista zakupów.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...